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HER . . . . . LISTMANIA . . . . . Hermal . . . . . 12 Feb 2011 — 12 Feb 2017 . . . . . Ute Holl . Dream, Clouds, Off, Exile . . . . . BIG BUGS . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . Ich erinnere mich… . . . . . China frisst Menschen . . . . . This is not your blood. . . . . . Künstliche und andere Intelligenzen . . . . . Barbara Basting — Der Algorithmus und ich . . . . . Facebook ist auch nur ein Nagelstudio . . . . . TWELVE DRUMMERS DRUMMING . . . . . ABT. DIE DUEMMSTEN BERLINER FRISÖRNAMEN . . . . . Exodus. Gods and Kings . . . . . American English . . . . . The Transversal Shelf of Printed Books in Times of Accelerated Opaque Media . . . . . How to Pilot an Aeroplane . . . . . Michael Heitz . Noch ein neuer Gott in Teilen . . . . . Pierre Guyotat . The Prison . . . . . Problem IX: Warum haben Hurenkinder das allermeiste Glück? . . . . . I remember . . . . . THE MOST BEAUTIFUL CLOUD NAMES . . . . . Boutiquen am Bosporus . . . . . Peter Ott . Die monotheistische Zelle oder Berichte aus der Fiktion . . . . . GUANAJUATONOVIEMBRE . . . . . Donatien Grau, Pierre Guyotat . Conversation . . . . . Custom Creates Law . . . . . Tyler Coburn . Ergonomic Futures . . . . . I remember… . . . . . Hinter der Great Firewall . . . . . Je me souviens… . . . . . Human Oddities . . . . . Paradox I: That all things kill themselves . . . . . Marcus Quent . Ohne Halt . . . . . Selbstporträt im Spiegel . . . . . Pierre Guyotat . Unabhängigkeit . . . . . 12.05.2011 – 12.05.2017: Über nichtdigitale Speichermedien . . . . . Mário Gomes . Brandsatz & Ästhetik . . . . . L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée . . . . . Ich erinnere mich . . . . . Quaddie . . . . . Karl der Große reitet durch Paris . . . . . Michael Heitz . Another New God in Parts . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . Peter Ott . The Monotheistic Cell Or Reports from Fiction . . . . . Julien Maret . IN EXTREMIS . . . . . Marcus Quent . No Respite

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I remember

Johanna Went, 08.06.2021

What do I remember? My memories of my life have always been very limited. I only remember single fragments, good...

Ich erinnere mich

Fritz Senn, 27.10.2018

So wie geplant kommt es ja selten, meistens ergibt sich etwas halt so. Das ist weniger der Zustand der Welt...

I remember…

Stephen Barber, 24.03.2017

I remember during the frozen Tokyo winter of 1997: I took long walks in the dead of night through the...

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Marcus Quent

Ohne Halt

Die Allgegenwart der Kritik, ihre Dominanz in Gestalt von Themen, in Gestalt von Verhaltensweisen und Bekenntnissen, ist ein erstes Anzeichen für die Abwesenheit kritischen Denkens.

In akademischen Kreisen dominiert gegenwärtig eine regelrechte Inventarisierung und Archivierung der Kritik, eine fleißige Verwaltung des kritischen Hausrats. Hier begegnet man allerlei Relevanzprüfern und Erbschaftsverwaltern, die das Brauchbare vom Unbrauchbaren trennen und die Familienzugehörigkeiten überwachen. Kritik erstarrt, weil sie in ihren Händen oft nicht mehr ist, als der beliebige Gegenstand eines enzyklopädischen Interesses. Dieses leidenschaftslose Interesse, das von keinem Impuls geleitet, von keinem Affekt getrieben wird, kennt nichts Liebens- oder Hassenswertes. Auf der anderen Seite drängen sich vermeintliche Gegenspieler in den Vordergrund, die meinen, die Kritik als ein rein evaluatives und optimierendes Unternehmen entlarven zu können. Hier sind es nicht Aktualitätsbescheiniger und Treuhandwächter, mit denen man es zu tun bekommt, sondern juvenile Rebellen und halbstarke Aufschneider. Sie verkünden mit antiakademischen Volten, die doch mitten in der...

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»Ineluctable modality of the visible: at least that if no more, thought through my eyes. Signatures of all things I am here to read, seaspawn and seawrack, the nearing tide, that rusty boot. Snotgreen, bluesilver, rust: coloured signs. Limits of the diaphane. But he adds: in bodies. Then he was aware of them bodies before of them coloured. How? By knocking his sconce against them, sure. Go easy. Bald he was and a millionaire, MAESTRO DI COLOR CHE SANNO. Limit of the diaphane in. Why in? Diaphane, adiaphane. If you can put your five fingers through it it is a gate, if not a door. Shut your eyes and see.


Rhythm begins, you see. I hear. Acatalectic tetrameter of iambs marching. No, agallop: DELINE THE MARE.


Open your eyes now. I will. One moment. Has all vanished since? If I open and am for ever in the black adiaphane. BASTA! I will see if I can see.


See now. There all the time without you: and ever shall be, world without end.«


James Joyce

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