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Emily Wardill: Meticulous Insanity
Meticulous Insanity
(S. 37 – 52)

Emily Wardill

Meticulous Insanity

PDF, 16 Seiten

DE

  • Kapitalismus
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  • Queer Theory
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  • Gegenwartskunst
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Emily Wardill

lebt und arbeitet in Lissabon, Portugal. Die Arbeiten der Künstlerin verwischen die Grenzen zwischen Wahrheit und Fiktion, Symbolismus und Realität, Rationalität und Emotion und versetzen so die hierarchischen Strukturen des Wissens in Bewegung. Wardills Arbeiten wurden unter anderem in der Serpentine Gallery London (2012), dem Showroom London (2010), der Gallery of Modern Art Glasgow (2011), dem Badischen Kunstverein Karlsruhe (2011), dem MIT List Visual Arts Center in Cambridge/MA (2010) und dem ICA, London (2008) ausgestellt. 2004 zeigte die Künstlerin die Performance The Feast Against Nature in Grizedale (Lake District) am PS1 Contemporary Art Center, New York. 2011 nahm sie an der Biennale in Venedig teil. In jüngerer Zeit wurden ihre Filme unter anderem in der ARTES – Fundação Manuel António da Mota in Porto (2012) und in La Loge, Brüssel (2014) im Rahmen von Einzelausstellungen gezeigt.

Weitere Texte von Emily Wardill bei DIAPHANES
Kerstin Stakemeier (Hg.), Susanne Witzgall (Hg.): Fragile Identities

What is the current state of the subject and what about the status of its self-image? In contemporary discourses we encounter more and more “fragile identities,” in artistic works as well as in scientific theories, and those are today much less referring to a critique of the concept of identity, but much rather to the relationship those concepts of identity entertain with the overall precarious state of the subject in current social conditions that are characterized by political upheaval and change.
The book Fragile Identities investigates among other things the chances and also the possible endangerments of such a fragile self and asks for the resurging urgency of a contemporary concept of subjectivity. The publication combines international artistic and scholarly contributions, discussions and project documentations in relation to the second annual theme of the cx centre for interdisciplinary studies at the Academy of Fine Arts Munich.

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