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Anneka Esch-van Kan, Stephan Packard, ...: Politics and Aesthetics: Introduction
Politics and Aesthetics: Introduction
(S. 9 – 16)

Anneka Esch-van Kan, Stephan Packard, Philipp Schulte

Politics and Aesthetics: Introduction

PDF, 8 Seiten

  • Gegenwartskunst
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Anneka Esch-van Kan

Anneka Esch-van Kan

hat kürzlich ihre Doktorarbeit am Graduate Centre for the Study of Culture (JLU Gießen) zum zeitgenössischen politischen Theater in den USA abgeschlossen. Ihre Forschungsschwerpunkte sind Performance Studies, Postdramatische Theaterformen, politisches Theater und neuere Politiken des Ästhetischen sowie Berührungspunkte von Kulturwissenschaft und Disability Studies.

Weitere Texte von Anneka Esch-van Kan bei DIAPHANES
Stephan Packard

Stephan Packard

ist Juniorprofessor am Institut für Medienkulturwissenschaft der Albert-Ludwigs-Universität in Freiburg, nachdem er als Dozent am Institut für Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft an der Ludwig-Maximilians-Universität in München tätig war. Seine Forschungsschwerpunkte sind Semiotik und Psychoanalyse in neuen und alten Medienwissenschaften, Affektsemiotik, Zensur und Medienkontrolle, Comicstudien.
 

Weitere Texte von Stephan Packard bei DIAPHANES
Philipp Schulte

Philipp Schulte

arbeitet als Referent für die Hessische Theaterakademie in Frankfurt am Main sowie als freier Autor und Dramaturg u. a. für das Performancekollektiv Monster Truck. Er ist außerdem wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Angewandte Theaterwissenschaft in Gießen.

Weitere Texte von Philipp Schulte bei DIAPHANES
Anneka Esch-van Kan (Hg.), Stephan Packard (Hg.), ...: Thinking – Resisting – Reading the Political

This volume contrasts a number of recently suggested concepts of the political – each of which connects to certain instances of art and literature in its discourse – with questions concerning the rigidity of those connections: How strongly do such claims to politics depend on their specific examples, what is the scope of their validity to understand art with regard to politics, and how can they help us grasp the political within other pieces of art? In each case, manners of thinking concepts of the political, the mutual resistance of such concepts and their academic treatment, and the turn towards specific readings informed by those concepts converge.

The essays collected in “Thinking Resistances. Current Perspectives on Politics, Community, and Art“ engage with political phenomena in their interrelations with arts as well as with recent theoretical and philosophical perspectives on the very meaning of politics, the political, and community.

With contributions by Armen Avanessian, Friedrich Balke, Judith Butler, Simon Critchley, Anneka Esch-van Kan, Josef Früchtl, Andreas Hetzel, Jon McKenzie, Dieter Mersch, Chantal Mouffe, Maria Muhle, Nikolaus Müller-Schöll, Stephan Packard, Wim Peeters, Jacques Rancière, Juliane Rebentisch, Gabriel Rockhill, Frank Ruda and Philipp Schulte.

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