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Beate Fricke (Hg.), Urte Krass (Hg.): The Public in the Picture / Das Publikum im Bild

Beate Fricke (Hg.), Urte Krass (Hg.)

The Public in the Picture / Das Publikum im Bild
Involving the Beholder in Antique, Islamic, Byzantine, Western Medieval and Renaissance Art / Beiträge aus der Kunst der Antike, des Islam, aus Byzanz und dem Westen

Gebunden, 304 Seiten

PDF, 304 Seiten

Involving the Beholder

The invention of depicting figures participating in an event — nameless bystanders, beholders, and onlookers — marks an important change in the ways artists addressed the beholder of the artworks themselves. This shift speaks to a significant transformation of the relationship between images and their audience. The public in the picture acts as mediator between times, persons, and contents. The contributions of this volume describe this moment from a diachronic and transcultural perspective, while each of them focuses on a specific group of works revealing a new moment in this history. They explore the cultural contexts of the political and religious public, and relate the rise of the public in the picture to the rise of perspectival representation (Panofsky’s space-box and Kemp’s Chronotopos).

Inhalt
  • Auge
  • Blick
  • Malerei
  • Kunstgeschichte
  • Betrachter
  • Islamische Kunst
  • Mittelalter
  • Antike
  • Ikonographie
  • Publikum
  • Byzanz
  • Öffentlichkeit

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Deutsch

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Beate Fricke

Beate Fricke

ist Professorin für Kunst des Mittelalters an der University of California, Berkeley. In ihrer Forschung zur Geschichte und Theorie des Bildes verbindet sie Ansätze aus der Historischen Anthropologie, der Philosophie, sowie der Theologie- und Wissenschaftsgeschichte.

Weitere Texte von Beate Fricke bei DIAPHANES
Urte Krass

Urte Krass

ist Wissenschaftliche Assistentin am Institut für Kunstgeschichte der Ludwig-Maximilians-Universität München. Ihre Forschungen widmen sich dem Heiligenbild von der Ikone bis zur Fotografie, der frühen Kunsttheorie in italienischen Novellen des 14. Jahrhunderts sowie aktuell dem politischen Bildgebrauch im portugiesischen Kolonialreich in der Frühen Neuzeit.

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