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Luciana Parisi: Artificial Critique
Artificial Critique
(S. 75 – 108)

Luciana Parisi

Artificial Critique

PDF, 34 Seiten

  • Kritik
  • Digitalisierung
  • Digitale Kultur

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Deutsch

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Luciana Parisi

ist Außerordentliche Professorin für Kulturtheorie an der Goldsmiths University in London und leitet dort das PhD-Programm für Kulturwissenschaften sowie – als Kodirektorin – die Digital Culture Unit. In ihrem philosophisch geprägten Werk untersucht sie Technologie in der Kultur, Ästhetik und Politik und hat Beiträge auf dem Gebiet der Medienphilosophie und des Computational Design veröffentlicht. Parisi ist Autorin von Abstract Sex: Philosophy, Biotechnology and the Mutations of Desire (2004, Continuum Press) und Contagious Architecture. Computation, Aesthetics and Space (2013, MIT Press). Derzeit erforscht sie die Geschichte des automatisierten Denkens und schreibt über den Ursprung der Maschinenphilosophie in der Moderne.
Weitere Texte von Luciana Parisi bei DIAPHANES
Erich Hörl (Hg.), Nelly Y. Pinkrah (Hg.), ...: Critique and the Digital

The computerization of today’s world has fundamentally transformed the sites of and for critique, and it challenges the meaning of critique as such. The subject of critique, constituted through the cultural techniques of modernity, now collides with the digital, which, as a condition of contemporary life, can be seen both as a product of modernity and as its very ending. Digitality severely alters the subject of critique and its spacio-temporal relations; it may even deprive the subject of its potentiality to be critical in the first place. The authors of this volume therefore examine the existence of critique in the digital, asking what it might be and in what settings it occurs.