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12.05.2011 – 12.05.2017: Über nichtdigitale Speichermedien . . . . . L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée . . . . . 36°37'49"N 42°49'23"E | 2016-06-14T09:09 . . . . . GUANAJUATONOVIEMBRE . . . . . Custom Creates Law . . . . . Quaddie . . . . . THE MOST BEAUTIFUL CLOUD NAMES . . . . . Selbstporträt im Spiegel . . . . . Donatien Grau, Pierre Guyotat . Conversation . . . . . 12 Feb 2011 — 12 Feb 2017 . . . . . Barbara Basting — Der Algorithmus und ich . . . . . Paradox I: That all things kill themselves . . . . . Pierre Guyotat . The Prison . . . . . HER . . . . . Ute Holl . Dream, Clouds, Off, Exile . . . . . China frisst Menschen . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . Peter Ott . Die monotheistische Zelle oder Berichte aus der Fiktion . . . . . Exodus. Gods and Kings . . . . . Ich erinnere mich . . . . . Tyler Coburn . Ergonomic Futures . . . . . Michael Heitz . Noch ein neuer Gott in Teilen . . . . . ABT. DIE DUEMMSTEN BERLINER FRISÖRNAMEN . . . . . Mário Gomes . Brandsatz & Ästhetik . . . . . I remember… . . . . . . AYA MOMOSE . . . . . The Transversal Shelf of Printed Books in Times of Accelerated Opaque Media . . . . . Marcus Quent . Ohne Halt . . . . . Problem IX: Warum haben Hurenkinder das allermeiste Glück? . . . . . Human Oddities . . . . . Hermal . . . . . TWELVE DRUMMERS DRUMMING . . . . . LISTMANIA . . . . . How to Pilot an Aeroplane . . . . . American English . . . . . Ich erinnere mich… . . . . . Je me souviens… . . . . . Pierre Guyotat . Unabhängigkeit . . . . . BIG BUGS . . . . . Marcus Quent . No Respite . . . . . Julien Maret . IN EXTREMIS . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . Michael Heitz . Another New God in Parts . . . . . Peter Ott . The Monotheistic Cell Or Reports from Fiction

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DIAPHANES MAGAZINE No. 1

 

Materiality and corporeality

Kári Páll Óskarsson, 03.07.2017

The Three Marias is a highly interesting work of feminist literature, although it’s now largely forgotten outside of its native Portugal. In the early 70s, while the country was still...

Human Oddities

Oliver Hendricks, 11.04.2017

Bearded Ladies, Dwarfs and Giants, Hermaphrodites, Siamese Twins (see Heng and Chang on the book cover), the Mule-headed Lady, The Serpent-Woman, The Amazing Half-Boy (famous for his appearance in...

HER

DJ Helioglobal, 11.04.2017

In einem Onlineforum, das sich mit dem Umzug ins 40 Lichtjahre von uns entfernte Planeten-system TRAPPIST-1 beschäftigt, antwortet mir kürzlich einer, als ich anmerke, dass es ohnehin egal sei, auf...

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  • FIKTIONARIUM

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    Nicht im Dienste irgendeines Wissens oder Spekulierens will dieses fortlaufende Register Eintragungen über Vorstellbares ansammeln: Namen, Objekte, Phänomene, Singularitäten.

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    John Donnes Paradoxien und Probleme

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    Ich erinnere mich

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  • L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée

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    L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée

Magazin Spezial

Marcus Quent

Ohne Halt

Die Allgegenwart der Kritik, ihre Dominanz in Gestalt von Themen, in Gestalt von Verhaltensweisen und Bekenntnissen, ist ein erstes Anzeichen für die Abwesenheit kritischen Denkens.

In akademischen Kreisen dominiert gegenwärtig eine regelrechte Inventarisierung und Archivierung der Kritik, eine fleißige Verwaltung des kritischen Hausrats. Hier begegnet man allerlei Relevanzprüfern und Erbschaftsverwaltern, die das Brauchbare vom Unbrauchbaren trennen und die Familienzugehörigkeiten überwachen. Kritik erstarrt, weil sie in ihren Händen oft nicht mehr ist, als der beliebige Gegenstand eines enzyklopädischen Interesses. Dieses leidenschaftslose Interesse, das von keinem Impuls geleitet, von keinem Affekt getrieben wird, kennt nichts Liebens- oder Hassenswertes. Auf der anderen Seite drängen sich vermeintliche Gegenspieler in den Vordergrund, die meinen, die Kritik als ein rein evaluatives und optimierendes Unternehmen entlarven zu können. Hier sind es nicht Aktualitätsbescheiniger und Treuhandwächter, mit denen man es zu tun bekommt, sondern juvenile Rebellen und halbstarke Aufschneider. Sie verkünden mit antiakademischen Volten, die doch mitten in der...

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»Ineluctable modality of the visible: at least that if no more, thought through my eyes. Signatures of all things I am here to read, seaspawn and seawrack, the nearing tide, that rusty boot. Snotgreen, bluesilver, rust: coloured signs. Limits of the diaphane. But he adds: in bodies. Then he was aware of them bodies before of them coloured. How? By knocking his sconce against them, sure. Go easy. Bald he was and a millionaire, MAESTRO DI COLOR CHE SANNO. Limit of the diaphane in. Why in? Diaphane, adiaphane. If you can put your five fingers through it it is a gate, if not a door. Shut your eyes and see.


Rhythm begins, you see. I hear. Acatalectic tetrameter of iambs marching. No, agallop: DELINE THE MARE.


Open your eyes now. I will. One moment. Has all vanished since? If I open and am for ever in the black adiaphane. BASTA! I will see if I can see.


See now. There all the time without you: and ever shall be, world without end.«


James Joyce

Editionen
  • simple forms called William, far off in a corner of the landscape

  • Who is the bait? Who is the catch?

    Who is the bait? Who is the catch?

    Dire works on the bogus regime—not just of art—but endowed with wit, beauty and irresistible fetish character.

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